P E R S O N A L I T Y ♥

My photo
s a y s : 我想谈一场永不分手的恋爱◕‿◕

Wednesday, May 4, 2011

almost died :/

Hello semua , assamualaikum . aku hampir mati / meningal dunia pada isnin lalu minggu ini 02.05.2011 .
hampir jak . begini cerita , actually kami ni nak g tamoi swimming :/ apabila sampai tamoi , opsss . pekerjanya cuti and kolam renang tuu mo dicuci , apalah . -__- so my lil cute YEIN pun cadangkan la g taliwas , lembah danum . tanpa memikir panjang , kami pun g lah , kami g isi minyak kereta dulu pastu hujan² pandu keta OTW mau g taliwas . sebelum sampai , kami singah lah gerai depan simpang masuk taliwas tuu , kami belilah mamam untuk picnic konon : | after that , perjalanan yang panjang sampai lah juak , apabila samapi . kami terjumpa ada sekeluarga yang OTW mengemas balik rumah , kononnya hujan . bahaya . pastu ada lah pak cik tanya , adik semua mau g mana ? kami pun reply , kami mo g berenang ni , pastu . pak cik tu baik hati , dia bagi kami AMARAN laah , klo dengar ada OMBAK sungai yang kuat cepat cepat lari ke atas ya . sebab air sungai mengalir DERAS dari atas bukit , apalagi hujan² lebat sebegini , kami bah DEGIL and jawab , YA pak cik . terima kasih ya . pastu , trus kami turun sungai tuu . sungai tuu dibawah jambatan . YEIN cakap jangan buat bising , tempat orang kan , so hormat la . kan ctu banyak hantu . so hormat la juak dowank kan ? so kami pun kurang la bising . after 1hour half kami berenang , then tiba² ( aishah > tukang gaji ahheng ) dia teriak LARI !! ada ombak !! terus ahheng peluk adik kecilnya bernama yenyen ama meimei lari ke atas bukit . meiling adik yang pertama dan aishah pun selamat lari ke atas bukit . but ME and JESSIE tak sempat . so terpaksa la manjat batu bata disekeliling sungai tuu , did you guys know ? those batu bata penuh dengan LUMUT dan LINTAH ?! apa boleh buat panjat je la , sebenarnya , klo bukan jessie , mungkin saya sudah mati dihanyut oleh air sungai yang deras itu . sekelip mata jak , sungai tuu mcm jadi laut , ada duit kami , pakaian kami , beg kami yang hilang gara² tak sempat menyelamatkan . at here , i want thanks sangat kepada JESSIE , sebab menyelamatkan saya . kalao that time , im alone . maybe . im gone for selama-lamanya di depan mata ahheng , yein , jessie , yenyen , meimei , meiling dan aishah . 

but aku bersyukur sebab dowank pun selamat . that time i tak da panic langsung , i keep pray & pray ~ whispers to god that we need help , we in trouble . kami nak selamatkan diri kami , so jessie pun suruh saya manjat batu-bata itu satu demi satu , aku dengar cakap , and tak panic langsung , aku dengar cakap dia perlahan² pijak batu-bata itu satu langkah ke satu langkah . then tiba-tiba ! BASSSSHHHH ! aku terjatuh turun , cikit jessie tarik tangan ku , klo tidak ........ air sungai akan membawa saya pergi tuk slama-slamanya :(
HAMPIR , aku tak da nangis , tak da teriak . sebab time tuu saya sudah berdoa saya sudah bersedia untuk mati kalo saya tak boleh diselamatkan , saya berdoa klo saya mati di depan DORANG , saya tak harap ia akan menjadi mimpi buruk mereka , and i pray about my family . hope they will always remember me as their foster daughter ( anak angkat ) and last , ahheng . aku mintak maaf , sebab aku mati dulu dan tinggalkan korang and i pray that , only you i love and care most , no other . time tuu , aku dengan ahheng berjauhan betul . jauh yang cam mana ? saya di tebing sungai , dia di sebelah tebing sungai , jauh tak ? 

sampai sekarang , saya masih meingatkan perkara buruk ini , im sorry to yein . sebab susahkan kamu :( but thanks for saving my life . Disini , saya nak terima kasih kepada YEIN and AHHENG , sebab dorang berdua telah selamatkan nyawaku dan nyawa jessie :) ahheng ama yein merentas hutan² di belakang batu-bata itu dan selamatkan kami berdua . THANKS sangat² ~ GOD BLESS US ! but badan kami berempat penuh dengan LINTAH , OMGosh -___- ! punya banyak lintah melekat . tapi tak apalah , kami selamat juga :)

p/s : pengajaran untuk kita , janganlah mandi manda dekat sungai time² hujan dan dengarlah cakap orang tua sebelum terkena padahnya : |

No comments:

Post a Comment